De afgelopen maanden werden we door het Covid-virus massaal gedwongen met zijn allen steeds meer thuis te werken. De een neemt met een laptop gewoon plaats aan de keukentafel, de ander heeft wellicht de beschikking over een zolder of logeerkamer ingericht met een speciale kantoorhoek. Voor iedereen geldt echter, hoe meer spullen je verzamelt, des te meer er opgeruimd moet worden. Een werkplek kan daarmee snel veranderen in een onoverzichtelijke chaos wanneer je niet regelmatig je spullen opbergt. Opbergartikelen als ordners en en archiefbakjes helpen je bij het organiseren van je werk. Zo opgeruimd. En zo weer bij de hand. Met deze tien tips kun je snel en slim je spullen opbergen en heb je alles ook weer snel en gemakkelijk bij de hand.
10 Tips voor slim opbergen
- Geef je spullen op je werkplek een vaste locatie. Je ordners in een archiefkast, je documenten per project in een nette map in je bureaula en de papieren op je bureau kun je verdelen in een ladebox of in brievenbakjes.
- Plan een vast moment in binnen je werktijd om je bureau netjes en opgeruimd te houden.
- Richt een grote wand in en beschilder deze deels met schoolbordverf en deels met magneetverf. Zo heb je een trendy, heel groot memobord voor al je losse papieren en to-do’s. Liever een strakker memobord? Een glasbord geeft in 1 keer een hoop allure aan je werkruimte.
- Berg de veel gebruikte items zo dicht mogelijk bij je werkplek op, in een speciale kantoorkast.
- Zorg dat je de beschikking hebt over een papiervernietiger zodat je de vertrouwelijke documenten die je niet meer nodig hebt gelijk kunt vernietigen. Zo voorkom je dat er stapels papier ontstaan die overbodig zijn.
- Kies voor een trendy vakjeskast met vierkante archiefdozen of opbergboxen voor de spullen die je liever nog niet naar je bedrijfsarchief wilt brengen. Zo heb je bijvoorbeeld de projectdocumentatie van vorig jaar nog steeds snel bij de hand.
- Kies voor een multifunctional in plaats van een losse scanner, printer en andere kantoormachines. Dit bespaart ruimte en geeft een opgeruimd gevoel.
- Houd actief bij hoeveel voorraad je hebt van diverse kantoorartikelen. Zo weet je snel of je te veel of te weinig pennen, memoblokjes en andere kantoorartikelen die handig zijn om op voorraad te hebben, hebt.
- Verwerk binnenkomende post direct. Handel af wat direct afgehandeld kan worden en berg de documentatie op in het daarvoor bestemde kantoorartikel voor opbergen.
- Berg de visitekaartjes die je ontvangt op in speciale visitekaartopbergsystemen. Zo heb je snel de gegevens van dat ene contact van die borrel van drie maanden geleden terug gevonden.
Kantoorartikelen koopt u bij PrintPro Leerdam!
Voor de inrichting van een werkplek zijn goede en praktische kantoorartikelen dus onmisbaar. PrintPro Leerdam is ook uw totaalleverancier voor al die kantoorartikelen. Een ( thuis)werkplek heeft nu eenmaal flink wat benodigdheden nodig om goed te kunnen functioneren als fijne werkomgeving. Denk hierbij niet alleen aan kleine bureauaccessoires als paperclips en pennen, maar bijvoorbeeld ook aan een whiteboard of bureau-onderlegger.
Onze favoriet: Quantore
Van het merk Quantore bieden wij u een compleet assortiment artikelen voor uw bedrijf, thuiswerkplek of school.
- Schrijfwaren: Van (vul)potloden tot linialen en van geodriehoeken tot gummen. Maar het assortiment reikt nog vele malen verder.
- Bureau-accessoires: Op je werkplek zijn goede en praktische kantoorartikelen onmisbaar. Deze spullen wil je natuurlijk altijd bij de hand hebben.
- Opbergen: Opbergartikelen als ordners en en archiefbakjes helpen je bij het organiseren van je werk. Zo opgeruimd. En zo weer bij de hand!
- Post & verzenden: Alles voor het versturen van je post en pakketjes. Zo is je postverzending in een mum van tijd gebeurd!